Et godt image er vigtigt, når kunder skal vælge ny bank
Der er stigende konkurrence i bankbranchen. Sparekassen Kronjylland er en – blandt flere banker – der udvider i København. Blandt de 24% i hovedstadsområdet der kender Sparekassen Kronjylland, er der 39%, der ville vælge Arbejdernes Landsbank hvis de skulle skifte bank – men blot 5%, der vil vælge Sparekassen Kronjylland. Dette skyldes primært den forskel der er på de to bankers image.
Sparekassen Kronjylland kan forbedre sit image, ved i første omgang at isolere de bankydelser kunderne hyppigst efterspørger, i netop denne geografi. Dernæst, at formidle hvordan Sparekassen Kronjylland er i stand til at levere netop dette. Hvilket bør eksekveres ved brug af de kanaler hvor målgruppen færdes hyppigst. Viden som kan erhverves i Voxmeters image- og segmenteringsrapporter.
Bankkunderne er begyndt at lægge mærke til, at Vestjysk Bank har en stærk økonomi. Dermed er Vestjysk Bank i gang med at ryste fortidens negative omdømme af sig. Blandt de 20 faktorer der indgår i Voxmeters image-måling, har ”Usund økonomi” været den mest negative faktor for andelen af bankkunder der overvejer Vestjysk Bank som et alternativ.
Rapporten indeholder 40 sider der og afdækker 20 imagepunkter.
Interview: Undersøgelsen er baseret på 39.000 interview.
Image-score: Hvert af de 20 områder bidrager til den samlede imagescore, der maksimalt kan give 3.000 point. De 3.000 point fordeler sig på 20 image-parametre, som afdækker 6 stakeholder-kategorier. De vigtigste imagepunkter for den enkelte bank, isoleres via en driveranalyse.
Vil du vide mere, så send en mail eller ring til mig.
Kontakt mig endelig, hvis du har spørgsmål
� Copyright - Voxmeter